Blog Typy kompetencji miękkich: kompetencje organizacyjne

Dzięki testowi kompetencji Lever Basic możesz zbadać 13 kompetencji miękkich cenionych na rynku pracy. Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, które kompetencje chciałbyś/chciałabyś zbadać, przygotowaliśmy artykuły, w których opisujemy kompetencje w podziale na cztery grupy: kompetencje personalne, metodologiczne, społeczne i organizacyjne.

Kompetencje społeczne

Organizacja i planowanie

Osoba posiadająca tę kompetencję posiada umiejętność zorganizowania swojej pracy i swoich zadań oraz pracy innych osób, planowania i optymalizacji działań i zasobów, tak aby efektywnie osiągać wyniki. Posiada też zdolność przewidywania, jaki pozytywny wpływ na zadanie może mieć jej wkład.

W jakich sytuacjach można rozwijać tę kompetencję?

W pracy zawodowej:

  • Umiejętność zorganizowania swojej pracy i zadań oraz pracy innych osób, planowania i optymalizacji działań i zasobów, aby uzyskać efektywne wyniki.
  • Zdolność do zarządzania działaniami z krótkimi terminami realizacji, przy niskiej dostępności zasobów i w niestabilnych kontekstach.

Podczas wolontariatu:

  • Efektywna realizacja zadań przydzielonych w ramach wolontariatu, wymagających koordynowania i organizowania innych osób.
  • Korzystanie z określonych zasobów i przestrzeganie wymogów czasowych.

W życiu codziennym:

  • Organizacja wakacji/ przyjęcia urodzinowego/ wesela/ planu posiłków na tydzień, etc.

Zorientowanie na wyniki

Osoba posiadająca tę kompetencję potrafi skutecznie realizować zadania: wie, jaki jest ich cel i wymyśla skuteczne strategie i plany jego osiągnięcia. W trakcie wykonywania działań bacznie kontroluje ich kierunek, jest skupiona i wytrwała w obliczu najważniejszych kwestii i zależy jej na osiągnięciu dobrych wyników i wysokiego poziomu jakości. A kiedy osiągnie cel, potrafi przedstawić spójny i przejrzysty opis wyników.

W jakich sytuacjach można rozwijać tę kompetencję?

W pracy zawodowej:

  • Wdrażanie odpowiednich strategii, by osiągnąć wymagane cele.
  • Niezmienne i zdecydowane podążanie we właściwym kierunku.
  • Nieustanne poszukiwanie sposobów na poprawę wyników.
  • Rozumienie realiów handlowych mających wpływ na firmę.

Podczas wolontariatu:

  • Zarządzanie projektami, wydarzeniami, złożonymi działaniami w stylu stosowanym
    w zarządzaniu projektem.
  • Umiejętność identyfikacji barier
    i określania działań umożliwiających ich pokonanie.

Sprawdź swoje kompetencje!

Jeśli jesteś ciekawy/-a, jakie kompetencje miękkie miałeś/-aś okazję szlifować w ostatnim czasie, skorzystaj z testu Lever Basic! Test powstał po to, aby pomóc ci przypomnieć sobie sytuacje, w których ćwiczyłeś/-aś wybrane kompetencje miękkie i aby wesprzeć cię w przygotowaniu dowodów, które pozwolą ci udowodnić, na jakim poziomie posiadasz wybrane kompetencje. To nie tylko ułatwi ci poruszanie się po rynku pracy, ale przede wszystkim – pozwoli ci odkryć twoje mocne strony!

Skorzystaj już dziś: https://leverbasic.pl/test-kompetencji/

Typy kompetencji miękkich: kompetencje organizacyjne