Pandemia COVID-19 i związane z nią obostrzenia sprawiły, że wiele aktywności społecznych albo w całości przeniosło się do Internetu, albo zaczęło być realizowanymi z dużym wykorzystaniem Internetu. W mediach społecznościowych powstały nowe grupy sąsiedzkie, zainicjowana została akcja Pomagam z Domu, a wielu e-wolontariuszy wspierało organizacje społeczne na platformie TuDu.org.pl. Warto pamiętać, że każda forma działania online pomaga rozwijać cenne kompetencje. Działasz online? Doceń swoje kompetencje z Lever Basic!
Pomaganie online – co to takiego?
Pomaganie online nazywane jest e-wolontariatem, czyli wolontariatem wykonywanym za pośrednictwem Internetu. E-wolontariusze nie zawsze są związani z jakąś organizacją społeczną (np. fundacją lub stowarzyszeniem) – czasem działają oddolnie, organizując różne inicjatywy na rzecz innych. W jaki sposób pomagają? Na przykład:
- Wyszukując, weryfikując i „podając dalej” ważne informacje.
- Walcząc z hejtem, np. zgłaszając szkodliwe treści lub moderując media społecznościowe.
- Tworząc grafiki, np. projektując logotypy, ulotki, grafiki na Facebooka, identyfikację wizualną, etc.
- Tworząc materiały wideo, np. montując i edytując filmiki.
- Pomagając w moderowaniu stron i grup w mediach społecznościowych, np. planując komunikację, pisząc posty, moderując społeczność.
- Pisząc teksty i zajmując się public relations, np. pisząc artykuły i informacje prasowe, zajmując się korektą tekstów.
- Tworząc strony www.
- Dzieląc się pomysłami w ramach burz mózgów, np. konsultujące pomysły.
- Wykonując tłumaczenia.
- Udzielając wsparcia.
Pomysłów na działanie w Sieci jest mnóstwo! Część z nich znajdziesz na portalu e-wolontariat.pl.
Czego uczy e-wolontariat?
Kompetencji miękkich, takich jak:
- komunikatywność,
- zdolność do samodzielnego uczenia się,
- inicjatywa,
- rozwiązywanie problemów,
- organizacja i planowanie.
Kompetencji twardych, takich jak:
- Obsługa komputera (np. pakietu biurowego) i innych urządzeń biurowych,
- Obsługa aplikacji do zarządzania projektami i do organizacji czasu pracy.
- Obsługa systemów typu Content Management System (np. WordPress, Joomla).
- Obsługa programów do monitoringu Internetu, analizy treści, ruchu na stronie, etc.
- Obsługa programów graficznych, znajomość zasad projektowania materiałów promocyjnych (np. ulotek, plakatów).
- Obsługa programów do obróbki foto/video.
Doceń swoje kompetencje z Lever Basic!
Jeśli jesteś ciekawy/-a, jakie kompetencje miękkie miałeś/-aś okazję szlifować w trakcie e-wolontariatu, skorzystaj z testu Lever Basic! Test powstał po to, aby pomóc ci przypomnieć sobie sytuacje, w których ćwiczyłeś/-aś wybrane kompetencje miękkie i aby wesprzeć cię w przygotowaniu dowodów, które pozwolą ci udowodnić, na jakim poziomie posiadasz wybrane kompetencje. To nie tylko ułatwi ci poruszanie się po rynku pracy, ale przede wszystkim – pozwoli ci odkryć twoje mocne strony!
Skorzystaj już dziś: https://leverbasic.pl/test-kompetencji/